Serveis generals. Es diuen així perquè tots els municipis els tenen, ja que estan finançats amb subvencions i amb part de la quota ordinària. Són:

• AMICS: Agencia de la mediació per a la integració i la convivència social. Atenció amb persones immigrants.
  • CEDIAP: Centre de desenvolupament infantil i atenció primerenca. Atenció a la primera infància amb problemes i a les famílies.
  • OFICINA DE PROMOCIÓ I ÚS DEL VALENCIÀ. Traducció, correcció de textos i assessorament en valencià.
  • OFICINA PROP. Registre i enviament de documentació per a les diferents conselleries.
  • UPCCAs. Unitat de prevenció comunitària de conductes addictives, assessorament individual i col·lectiu per a la prevenció de la drogadicció.

Serveis voluntaris. El finançament va a càrrec de cada municipi, que és qui determina si vol comptar amb ells o no.

• AEDLs: Agent d’ocupació i desenvolupament local.
  • GABINET PSICPEDAGÒGIC: Servei especialitzat d’orientació i assessorament psicològic tant a nivell escolar com en la intervenció sòcio-psico-comunitària. Atén a alumnat, professorat i famílies en l’àmbit educatiu, per mitjà de l’atenció als centres escolars i a les escoletes infantils (Gabinet homologat per la Conselleria d’Educació des de l’any 1991). I des de l’àmbit municipal assessora a associacions, col·lectius diversos, joves, dones, tercera edat i públic en general en problemàtica diversa: atenció psicològica, tècniques de recerca d’ocupació, etc.
  • SERVEIS SOCIALS: Per a garantir que els ciutadans puguen accedir a les prestacions bàsiques dels serveis socials.
  • AJUDA A LA DEPENDÈNCIA: Tramitació i seguiment de les persones incloses en la llei de dependència.
  • SEAFI: Servei especialitzat d’atenció a la família i a la infància, que atén i tracta famílies amb problemàtica de relació que puga provocar sofriment en els menors.
  • ARXIUS: Actualització i adequació dels arxius municipals. Microfilmacions de documents.
  • CIRCUIT CULTURAL: Organització i optimització dels recursos culturals.
  • CALAIX JOVE: És un instrument d’intercanvi i de cooperació de polítiques en matèria de joventut. Dins està: Trobada de Joves – Circuit de Música Jove – Exposició itinerant del Creart Jove.
  • RUTA DELS PORRATS: Creació d’una marca turística comuna que represente als porrats de la Safor.

Altres projectes en marxa:

• Prevenció per l’eradicació de la violència de gènere en adolescents. Comporta la col·laboració amb associacions i entitats que treballen en este camp i l’assessorament en accions de prevenció del greu problema de la violència de gènere.

• Turisme: Assessorament i promoció d’accions que fomenten l’activitat turística a la nostra comarca.

• Orientació laboral: Promoció d’accions d’assessorament per a l’ocupació.

• Formació, tant per l’ocupació com d’altres temes d’interés, com la intervenció en situacions de crisi i catàstrofes, en situacions de violència de gènere o en formació del professorat.

Altres àmbits d’actuació que cal potenciar:

• Elaboració de Plans d’actuació sobre diversos temes d’interés comarcal, com el Pla de Mobilitat.

This article has 2 comments

1. Pingback: Compromís revindica que a Gandia també #somSafor – Compromís per Safor-Valldigna

2. Pingback: Compromís revindica que a Gandia també #somSafor – Compromís per Gandia