XIX Premis Abril d’Acció Cívica Valencianista

El diumenge 25 d’Abril vàrem lliurar els XIX Premis Abril d’Acció Cívica Valencianista del BLOC Safor-Valldigna i els XI Premis Abril Joves PV Compromís Safor-Valldigna a Palmera.

Uns premis que l’any passat no es van poder celebrar amb motiu de la pandèmia.

Per a la presentació del premi col·lectiu que va ser atorgat al Departament de Salut de Gandia va intervindre la sanitària i regidora de Barx, Sari Vidal qui ens va emocionar recordant l’any tant dur que han passat les seues companyes i companys lluitant contra la Covid-19.

Va recollir el premi, el seu gerent Joaquín Miñana, que el va agrair en nom de tota la família sanitària i ens va recordar la importància de continuar actuant amb responsabilitat per tal que no augmente la incidència que actualment tenim i que gràcies a la vacunació pugam tornar a la normalitat el més aviat possible.

Aquest premi va ser lliurat per la secretària nacional del BLOC, Àgueda Micó.

Acte seguit va pendre la paraula Dani Canet, com a Secretari Comarcal de Joves PV – Compromís Safor – Valldigna per donar peu a l’entrega de premis a:

Pau Canet, per ser l’alcalde d’Almiserà i el més jove del País Valencià i a Estela Sanchis per la seua tasca al col·lectiu jove.

Estos premis van ser lliurats pel Secretari Nacional de Joves PV – Compromís, Francesc Roig.

Per últim, el Premi Individual que va ser presentat per Emili Selfa, qui va recordar aquells anys, va ser per a les primeres alcaldies del BLOC (any 1999), i va ser atorgat a:

• Josep Martínez, Guardamar de la Safor qui no va poder assitir.
  • Paco Avargues, Bellreguard.
  • Pepa Izquierdo, Rafelcofer.
  • Salvador Alarcó, Llocnou.
  • Àlvar Català, Palmera.

Totes les persones guardonades amb el premi individual van agrair als seus respectius col’lectius la tasca que van fer aquells anys per poder arribar a l’alcaldia.

Els premis van ser lliurats pels actuals alcaldes Josep Montserrat de Rafelcofer, i Àlex Ruiz, de Bellreguard, i per les actuals secretaries locals de Llocnou i Palmera, Miquel Camarena i Mari Àngels Català.

I per finalitzar també va rebre el premi el Secretari Comarcal del BLOC de la legislatura del 1999, Emili Selfa, per la seua tasca durant aquells anys gens fàcils per al nacionalisme valencià. Premi que li va lliurar la secretària comarcal actual, Jacinta Rubio.

Uns premis que es van lliurar el 25 d’Abril, una data que ens recorda que hem de continuar lluitant pels nostres drets i llibertats nacionals!!